دلایل برتری آیفون ایکس نسبت به آیفون 8 و آیفون 8 پلاسcompare-iPhone-x-8-8Plusدلایل برتری آیفون ایکس نسبت به آیفون 8 و آیفون 8 پلاسcompare-iPhone-x-8-8Plusآیفون ایکس، آیفون 8 و آیفون 8 پلاس روز سه شنبه در کنفرانس اپل که برای نخستین بار در سالن استیو جابز برگزار گردید، معرفی شدند.

مدل X آیفون جدید از دو برادر خود گران‌تر است و این موضوع، دلایل خاص خود را دارد که در این مطلب، به آنها اشاره خواهیم کرد:


نمایشگر OLED با پشتیبانی از HDR

نمایشگر آیفون ایکس نسبت به آیفون 8 و 8 پلاس، دارای برتری‌های محسوسی است که از جمله آنها می‌توان به پنل OLED و HDR اشاره کرد. این دو موضوع باعث می‌شود تا کیفیت فوق‌العاده‌ای را شاهد باشیم.


مصرف باتری بهینه‌تر

 بر اساس اعلام نظر مسئولان اپل، باتری آیفون ایکس نسبت به دو مدل دیگر، بهینه‌تر است. این موضوع در هنگام وبگردی، پخش ویدئو، پخش موزیک و مکالمه کاملا حس می‌شود. بر اساس اطلاعاتی که در وبسایت اپل قرار گرفته، باتری آیفون ایکس حدودا دو ساعت بیشتر از آیفون 8 دوام می‌آورد و تا حدودی نزدیک به آیفون 8 پلاس است.


لرزشگیر دوربین دوگانه

همانطور که می‌دانید، آیفون 8 دارای یک دوربین است و این در حالی است که دو مدل دیگر، یعنی آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس از دوربین دوگانه بهره‌مند هستند. ولی تفاوت دو مدل یاد شده در لرزشگیر دوربین آنهاست. آیفون ایکس دارای دو لرزشگیر دوربین است که باعث می‌شود تصاویر با ثبات بیشتری را شکار نمایید.


ویژگی تشخیص چهره (Face ID)

طراحی آیفون ایکس به صورت یکپارچه است و دیگر خبری از دکمه هوم نیست. به این ترتیب اپل، تکنولوژی تشخیص چهره را با امکان اسکن اثر انگشت جایگزین کرده است. به این ترتیب برای آنلاک کردن، استفاده از Apple Pay یا خرید‌های اپ استور، تنها کافی است که صورت خود را روبروی نمایشگر آیفون ایکس بگیرید. به همین راحتی!


قابلیت پرتره در دوربین سلفی

 همانطور که می‌دانید همزمان با معرفی آیفون 7 پلاس، امکان عکاسی به صورت پرتره به این تلفن هوشمند اضافه گردید. حالا اپل در آیفون ایکس، این ویژگی را به دوربین سلفی نیز اضافه کرده است. به این ترتیب ازین پس، می‌توانید سلفی‌های جذاب‌تری را شکار نمایید.


ویژگی Portrait Lighting

به کمک این ویژگی، می‌توانید افکت‌های خاصی به عکاسی پرتره ایجاد کنید و به لطف این قابلیت، احتمالا دیگر نیازی به مراجعه به آتلیه نخواهید داشت!


Animoji یا اموجی‌های متحرک

در آیفون ایکس، برای اولین بار شاهد حضور اموجی‌های متحرک هستیم. این موارد با استفاده از قابلیت تشخیص چهره، قادر هستند تا حالت صورت شما را روی اموجی‌ها اعمال نموده و لحظات لذت بخشی را برایتان ایجاد کنند.

در نهایت می‌توانید اموجی‌های متحرک را از طریق آی مسج برای دوستان و آشنایان ارسال نمایید. 


با وجود موارد ذکر شده در این مطلب، آیا حاضر به خرید آیفون ایکس هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.